نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3553
-
الف
+

کار پسندیده بازیگران پرآوازه بالیوود در ایام کرونایی

تعدادی از هنرمندان و ستاره‌های سینمای هند از جمله «شاهرخان» و «سلمان‌خان» به کارگران روزانه غذا و مواد خوراکی اهدا می‌کنند.

به گزارش آی فیلم2، با شیوع کرونا در سراسر جهان و قرنطینه فراگیر آن در هند که بیش از دو ماه از آن می گذرد، بسیاری از فقرا و کارگران روزمرد با گرسنگی و بی پولی مواجه هستند.

تعدادی از هنرمندان و ستاره‌های سینمای هند از جمله «شاهرخان» و «سلمان‌خان» و همچنین سازمان‌های خیریه و گروه‌های بشر دوستانه در هند در طول دوران قرنطینه این کشور فعال شده و به کارگران روزانه غذا و مواد خوراکی اهدا می‌کنند. 

نقش ستاره‌های سینمای هند در این کمک رسانی بسیار پر رنگ بوده است؛ «سونو سود» ستاره سینمای هند بیش از ۲۰ بس(اتوبوس) را اجاره کرده تا کارگران بتوانند بدون پرداخت پول به روستاها و خانه‌های خود بازگردند. 
این بازیگر سینمای هند اعلام کرده است که برای کمک به کارگران بس های بیشتری به خدمت گرفته خواهد شد. 

«شاهرخ خان» که از وی به عنوان «پادشاه بالیوود» یاد می‌شود، یکی از ساختمان‌های خود در شهر بمبئی را به یک مرکز قرنطینه برای بیماران کرونایی تبدیل کرده است. وی همچنین بیش از ۲۵ هزار لباس محافظتی به داکتران و پرستاران هندی اهدا کرده است. 

همچنین بنیاد «میر» که وابسته به شاهرخ خان است روزانه ۲ هزار بسته غذایی میان نیازمندان و کارگران در شهر بمبئی توزیع می‌کند. 

از سوی دیگر «سلمان خان» که به حیث «برادر» در میان میلیون‌ها طرفدار خود شناخته می‌شود برای کمک به فقرای این کشور در طول قرنطینه، به آن‌ها کمک‌های مالی اهدا کرده و در میان نیازمندان غذا توزیع می‌کند. 
سلمان خان به همراه چند ستاره دیگر بالیوود از جمله کاران جوهر، تاپسی پانو و راج کومار رائو روزانه به ۲۵ هزار کارگر هندی غذا می‌رسانند. 

هفته گذشته ستاره‌های بالیوودی  چون «شاهرخ خان»، «عامرخان»، «اِی آر رحمان» و «ویرات کوهلی» همراه با ستاره های بین المللی مانند «میک جَگِر»، «ویل اسمیت» و «برایان آدامز»در برنامه‌ای مجازی به نام «من به هند کمک می‌کنم» یا « خانه به خانه» که به صورت انترنتی نشر شد ، اشتراک نمودند.

در پایان، برگزار کنندگان این برنامه توانستند بیش از ۷ میلیون دالر کمک مالی برای نیازمندان هندی در طول قرنطینه جمع آوری کنند. 

ایرنا نوشت: گفتنی است صنعت سینمای هند که سالانه بیش از یک هزار و ۲۰۰ فلم سینمایی تولید می‌کند به شدت تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است و تولید فلم در این به دلیل قرنطینه سراسری متوقف شده است. رکود در صنعت فلم هند به معنی بیکاری ده‌ها هزار نفر است که در کنار پروژه‌های سینمایی درآمد کسب می‌کنند. 

ع ا

نظر شما
ارسال نظر